Ως προς το τι ειναι το κορωνοπηνιο και ποια ειναι η βελτιωση στην ροπη του αυτοκινητου με την τοποθετηση κοντυτερου απο το μαμα, παραπεμπτω στα ακολουθα links:
Ειναι αλλωστε ατοπο να μιλαω για τα οφελη απο το κοντο εγω , οταν αρκετα χρονια πριν ο Αλεξης (Diver) ηταν ο πρωτος που πειραματιζοταν με κατι τετοιο στην Ελλαδα οσο αφορα τα ΜΧ-5...
Σημειωτεον οτι το 2.0 NC (5ταχυτο) φοραει το 4.1 ενω το 2.0 Sporty το 3.8, το πρωτο για το δευτερο ειναι δηλαδη "bolt-on".
Μετα απο αρκετη συζητηση με γνωστες του θεματος και μελετη (κυριως των παραπανω links), κατεληξα στο 4.44 (στην αγορα παιζουν επισης 4.1, 4.3, 4.625, 4.778) το οποίο παρήγειλλα απο τον http://www.trademotion.com/, δινοντας του συγκεκριμενο κωδικο προιοντος καθως δεν υπαρχει 4.44 ως ανταλλακτικο για NC αλλα ειναι ευκολο να βρεθει απο mazda (σειρα Β) του 1987-1989. Εννοειται οτι το αγορασα αχρησιμοποιητο/καινουργιο αν και υπαρχει η δυνατοτητα να βρει κανεις σε καποια μαντρα με mazda.
Κοστος κοντου: $589.60
Μεταφορικα: $55.00
Κοστος κοντου: $589.60
Μεταφορικα: $55.00
Συνολikό κόστος: $644.60
Όπως θα αναφερεται στα ανω links, ο μοναδικος που αξιζει να εμπιστευτειτε το ΜΚ3 για μια τετοια (αρκετα σοβαρη) μετατροπη ειναι ο Μαλλιαρης, ο οποίος βρίσκεται στην Πατρα (στο λιμανι, πριν το Praktiker). Και αυτο γιατι αφενος ειναι ο μονος που εχει κανει τετοια μετατροπη σε παρα πολλα miata (τα οποία δεν εχουν παρουσιασει ΚΑΝΕΝΑ προβλημα εδω και αρκετα χρονια) κα αφετερου διαθετει τον καταλληλο εξοπλισμο ωστε να κανει τις αναγκαιες μετρησεις κλπ. Οπότε αν τυχον αποφασισετε κατι τετοιο, ειναι μονοδρομος η επιλογη αυτη (για την ασφαλεια του αυτοκινητου σας). Το συνεργειο εμφανισιακα ειναι underground..κατα τη διαρκεια της αλλαγης, βγαινουν τοσες πολλες βιδες αρχικα και το διαφορικο σε σημειο που σε πιανει κρυος ιδρωτας..αναρωτιεσαι αν θα καταφερεις να επιστρεψεις σπιτι σου με το ιδιο αυτοκινητο..γι αυτο η δικη μου συμβουλη ειναι ...να πατε για καφε μεχρι να φτιαχτει. Ο επαγγελματισμος του συγκεκριμενου τεχνικου ειναι, ωστοσο, αξιοθαυμαστος. Κατι αρκετα περιπλοκο (που αλλοι μηχανικοι πχ αυτοι του Καλογριτσα δυσανασχετουν μονο και μονο με την ιδεα τοποθετησης κοντου - ασχετως της αμφιβολης αξιοπιστιας μιας τετοιας τοποθετησης απο τα χερακια τους) φαινεται αρκετα ευκολο για τον συγκεκριμενο τεχνικο. Σε καθε περιπτωση, σου δινει την εντυπωση (και ετσι ειναι) πως ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΡΙΣΤΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ. Η τοποθετηση εγινε σε 4-5 ωρες περιπου και το κοστος ηταν 150 Ευρω. Μαλιστα το αν πετυχε η ..εγχειρηση ειναι κατι που εν πολλοις το εξακριβωνετε ηδη κατα την παραλαβη του ΜΚ3 αφου αν εχει παει κατι στραβα....θα ακουσετε το ...μπαμ πισω, απο το διαφορικο.. και θα ψαξετε για ΚΤΕΛ Πατρα-Αθηνα...!!!
Οδηγικες εντυπωσεις μετα την εγκατασταση του 4.44? τι να πρωτογραψει κανεις...............................το αμαξι κυριολεκτικα μεταμορφωθηκε...απλα επαναλαμβανω τις εντυπωσεις που ειχα εκεινες τις ημερες (οπως τις εγραψα στο φορουμ του σωματειου):
"επιτελους βρηκα χρονο σημερα και πηγα Πατρα για να βαλω στον γνωστό πλέον, Μαλλιαρη το 4.44.. πρωτες εντυπωσεις..τι να πω.. μακραν η πιο value for money μετατροπή ...απο αυτο επρεπε να ξεκινησω μαλλον.. απεκτησαν νοημα πλεον ταχυτητες "ψιλοθαμμενες" οπως η 2η και η 5.." ειναι ΜΑΚΡΑΝ η πρωτη ατμοσφαιρικη βελτιωση που πρεπει να κανετε ΑΝ σας ενδιαφερει σημαντικη και μαθηματικα αποδεδειγμενη αυξηση της ροπης (..ιδιως στο ξεκινημα στο φαναρι), αν γουσταρετε κοντρες και γενικα "ξεσπασματα" σε μικρες διαδρομες και ΕΦΟΣΟΝ δεν σας ενοχλει να βγαινετε εθνικη με καπου +300 εως +500 στροφες επιπλέον σε κάθε ταχύτητα (οι οποίες βεβαίως αφαιρούνται απο την τελικη - δείτε τα links και παλι). Στην πραξη δηλαδη ειναι σαν να οδηγεις με μια ταχυτητα πανω. Απο την αλλη, αν βρειτε δρομο στην Ελλαδα που να πιασετε 220-230 χλμ (κοντερισια παντα), και σας ενοχλει να πηγαινετε πχ μεχρι 210 με πολυ καλυτερα πεταγματα....
στην ουσια με το κοντο θυσιαζεις καποιο μικρο μερος της τελικης ταχυτητας και το διανεμεις χαμηλοτερα για να εχεις μεγαλυτερο ωφελιμο φασμα στροφων
Υστερα απο μια εμπειρια 6-7 μηνων με κοντο (καθως το αλλαξα 6 μηνες αφοτου αγορασα το ΜΚ3), μου φαινεται πλεον αδιανοητο να ξαναγυρισω σε μεγαλυτερο..δεν με ενοχλει καθολου στην εθνικη (ειναι καθαρα προσωπικο το θεμα) ενω αντιθετα εχει ζωντανεψει απιστευτα στα ξεκινηματα..
Υ.Γ. δεν ειναι τυχαιο πως η αλλαγη αυτη ειναι απο τις πλεον διαδεδομενες μεταξυ αγωνιστικων καθως και των S2000 που χαμηλα ειναι.......
check also:
4. http://www.motivegear.com/pages/ring_pinion/ring_pinion_gears.htm
5. http://www.precisiongear.com/
5. http://www.precisiongear.com/
and