11.3.08

Χταποδι για NC (part I)




Αυτη την στιγμη στην αγορα υπαρχουν οι ακολουθες επιλογες:




1. το χταποδι του GoodWin στα 419$

2. αυτο της Racing Beat στα 450$

3. αυτο του Corksport στα 455$ ("Ceramic Coated Race Header" το οποίο είναι ιδιο με της DC sports)

4. to ...χρυσο χταποδι του RE Amemiya στην μοναδικη τιμη των ...1047$ (!)
5. αυτο της ΟΒΧ (made in korea..) [http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-Exhaust-Headers-06-08-Mazda-Miata-MX-5-2-0L-Header_W0QQitemZ370017532013QQcmdZViewItem?hash=item370017532013#ebayphotohosting] - το οποιο δεν προκειται να σχολιασω..

Όλες οι άνω τιμές είναι ΧΩΡΙΣ μεταφορικα και ΧΩΡΙΣ τελωνειο οπότε πρέπει να υπολογιστεί και το επιπλέον αυτό κόστος (τελωνείο = 30% περίπου επί της αναγραφόμενης, τομολογιακής αξίας του πωλούμενου αντικειμένου)

Εάν απευθυνθείτε στο 3 ΔΕΝ προκειται να σας κανει υποτιμολογηση ωστε το 30% να υπολογιστει επι μιας "μειωμενης" αξίας. Ενδεχομένως και ο 1. Οπότε μια λύση είναι να τα αγοράσετε μεσω του miataroadster οπότε αυτός να σας κανει υποτιμολογηση. Σημειωτέον οτι ο miataroadster εμπορευεται και το 2 (δειτε το site του).

Ολα τα χταποδια ειναι 4-1 και οχι 4-2-1 οπως φαίνεται και στις φωτογραφιες. Με τα 4-1 επιδιώκεται top end power ενω στα 4-2-1 mid range αν και αυτο αμφισβητειται. Οσο αφορα την ιπποδυναμη η flying miata ανέφερε οτι τα "Dyno tests show a gain of 7 hp and around 5 lb-ft of torque" [http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=5634&parentid=0&stocknumber=06-86100%20%202006-07]. Επισης, ολα τα χταποδια ειναι για το ΜΚ3 2.0 αφου το 1.8 ως γνωστο δεν διατίθεται στην Αμερικη.

Ο GoodWin ομοίως εχει κανει καποια dyno (στα οποία κάνει λόγο για μια αύξηση της τάξης των 30hp..), τα οποία ειναι τουλαχιστον ανακριβη...(μαζι με εισαγωγες, μεσαιο, τελικο) [http://www.good-win-racing.com/mazda-talk/viewtopic.php?t=438].

Ο μονος σιγουρος τροπος για να μαθετε ΠΟΣΟ πηρατε ειναι να κανετε μια δυναμομετρηση ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την τοποθετηση του χταποδιου εν προκειμένω (και οποιασδήποτε αλλαγης γενικοτερα εφοσον στοχευει στην αυξηση ροπης/ιπποδυναμης).

Σημειωτεον οτι με την τοποθετηση του χταποδιου καταργείς τον εναν απο τους δυο καταλυτες και συγκεκριμενα τον προκαταλύτη (ο αλλος βρισκεται στο μεσαιο). Ωστόσο το emissions control του OBDII το περνάει με τον κύριο καταλύτη μόνο. Ακολουθως, δεν θα υπαρξει προβλημα με τον έλεγχο καυσαεριων (το περιβαλλον παρολα αυτα επιβαρυνεται).

Ο θορυβος αυξανεται κατα 15-20% πλεον του stock χταποδι χωρις ομως να ειναι υπερβολικος οπως με την αλλαγη εξατμισης (εμενα δεν με ενοχλει)
(εδω υπαρχει και ενα βιντεο με αλλαγη χταποδιου, μεσαίου κλπ http://www.youtube.com/watch?v=SxxwtIQKGgw)

Τέλος, με το χταποδι πρεπει να γινει προεκταση του λαμδα. Σχετικη προεκταση υπαρχει μεσα στο κουτι του 2 (μεσα στην ανω τιμη) ενω το 1 δεν περιλαμβανει κατι τετοιο μεσα στην τιμη αλλα διατίθεται χωριστα [http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0098.html και http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0098L.html]